Lid worden?

In een goed bowlinghuis vind je meestal een vereniging. In Huizen is dat Bowlingvereniging Huizen. Onze vereniging laat haar leden op sportieve wijze een gezellig avondje uit zijn.

Hoe werkt het?

Je kunt alleen deelnemen aan de speelavonden als lid van Bowlingvereniging Huizen. Bij het lid worden krijg je een (digitale) sportpas. Je bent dan lid van Bowlingvereniging Huizen en de Nederlandse Bowling Federatie (NBF). Je kunt deelnemen aan de huisleagues (speelavonden) van Bowlingvereniging Huizen en alle evenementen die door onze vereniging worden georganiseerd. Met je pas kun je ook deelnemen aan competities van de NBF, toernooien buiten de eigen vereniging. De sportpas geeft bovendien recht op een korting op de baanhuur (om te trainen) in vrijwel alle bowlingcentra.

Competities

Als je lid bent van Bowlingvereniging Huizen kun je deelnemen aan verschillende speelavonden, ofwel ‘leagues’ genoemd.

Seniorenleague

Dinsdag van 20:00 uur tot 22:00 uur.
Woensdag van 20:00 uur tot 22:00 uur.

Voor deze avonden geldt; een team kan uit meer dan 3 spelers bestaan, maar er spelen er maar 3 tegelijk. Wij spelen deze avonden met een handicap. In het bowlen wordt een handicap gebruikt om eerlijke competities tussen spelers van verschillende niveaus mogelijk te maken. De handicap compenseert het verschil in vaardigheid tussen bowlers, zodat iedereen een gelijke kans heeft om te winnen, ongeacht hun individuele ervaring of bekwaamheid.

Verstandelijk- en lichamelijk gehandicapten (G-league)

Op donderdag van 19.00 uur tot 20.00 uur is er een speciale league voor verstandelijk- en lichamelijk gehandicapten. Deze ‘G-League’ heeft op dit moment het maximale aantal spelers. Er is een wachtlijst.

Toernooi

Wil je weten waar je een toernooi kunt spelen? Dan kun je kijken op de website van de NBF.

Kom langs

Mocht je interesse gewekt zijn, kom dan eens langs op één van de avonden om de sfeer te proeven en om verdere info te krijgen van één van de leden van het bestuur. Je kunt van tevoren mailen naar wedstrijden@bowlingvereniginghuizen.nl, of vul het contactformulier in om te laten weten dat je langskomt.

Kosten

Als je lid wordt betaal je de kosten van onze vereniging en de kosten van het lidmaatschap bij de NBF (Nederlandse Bowlingfederatie). De kosten van het lidmaatschap bij de NBF (zonder de vereniging) zijn ook op de website van de NBF te vinden.

Jaarlijkse kosten lidmaatschap seizoen 2023-2024

NBF Bowling Vereniging
Huizen
Totaal
kosten
Jeugd € 32,25 € 12,00 € 44,25
Senioren 18 t/m 21 jaar € 37,70 € 20,00 € 57,70
Senioren 22 t/m 64 jaar € 43,10 € 20,00 € 63,10
Senioren 65 jaar en ouder € 37,70 € 20,00 € 57,70
G-bowlen € 11,40 € 20,00 € 31,40
Dubbelleden (als je al lid bent
bij een andere vereniging)
€ 14,40 € 20,00 € 34,40
Entreekosten (eenmalig) € 3,40 € 2,00 € 5,40
Ledenpas (eenmalig) € 5,55 € 2,00 € 7,55

Baanhuur

Per speelavond betaalt een team ook baanhuur. De baanhuur bedraagt € 42,- in seizoen 2023-2024.
Dit houdt in dat als je in een team met drie spelers speelt, je € 14,- per persoon per avond betaalt. Bij vier spelers is dat € 10,50.

De kosten voor onze G-leden zijn anders, zij betalen € 10,00 per speelavond per persoon.

De kosten moeten maandelijks vóór de eerste speelavond van de maand worden voldaan. Het bedrag kan worden overgemaakt naar Bowlingvereniging Huizen, IBAN: NL02INGB0000256452.

Dinsdag   Woensdag
  Aantal speelavonden Totale kosten per team Aantal speelavonden Totale kosten per team
September 4 € 168,00 4 € 168,00
Oktober 5 € 210,00 4 € 168,00