Algemene informatie

In een goed bowlinghuis vindt u meestal een vereniging. In Huizen is dat de Bowling Vereniging Huizen.

Deze vereniging laat haar leden op sportieve wijze een gezellig avondje uit zijn. En laten we eerlijk zijn, als je twee uur achtereen geconcentreerd aan het spelen bent, begrijp je pas waarom de echte bowler dit een heuse sport vindt.

In diverse competities(leagues) kunnen de spelers elkaars krachten meten. De echt fanatieke bowler speelt natuurlijk in diverse leagues en waar mogelijk ook in een toernooi. Om te weten waar die toernooien gespeeld worden surft hij naar de site van het Nederlandse Bowling Federatie of naar een van de andere bowlinglinks.

Kijk snel op de menuknoppen om de volgende pagina’s te bekijken en… wie weet kunnen we u binnenkort verwelkomen als nieuw lid.

Hoe word ik lid

U kunt alleen deelnemen aan de huis leagues als lid van Bowling Vereniging Huizen. Bij het lidmaatschap krijgt u een (digitale) sportpas plus NBF (Nationale Bowling Federatie) lidmaatschap. Hiermee kunt u deelnemen aan alle huis leagues en aan de Nationale competitie of spelen in een van de vele toernooien die ieder weekend in Nederland worden georganiseerd.

Sportpas

Met een (digitale)Sportpas bent u lid van Bowling Vereniging Huizen en de Nederlandse Bowling Federatie. U kunt deelnemen aan de huisleagues van Bowling Vereniging Huizen en alle evenementen die door deze vereniging worden georganiseerd. Met deze pas kunt u eveneens deelnemen aan competities van de NBF(Nationale Bowling Federatie), toernooien buiten de eigen vereniging.

Met het lidmaatschap kunt u deelnemen aan de huis leagues van Bowling Vereniging Huizen, en de pas geeft bovendien recht op een korting op de baanhuur in vrijwel alle bowlingcentra.

Competities

Als u lid bent van Bowling Vereniging Huizen kunt u deelnemen aan verschillende competities, ofwel ‘leagues’ genoemd.

Deze leagues worden (in het seizoen 2019/2020) gespeeld op de volgende dagen:

Voor de senioren:

Op dinsdag (trio handicap-league) van 20:00 uur tot 22:00 uur

Op woensdag (trio-handicap-league) van 20:00 uur tot 22:00 uur.

Voor de verstandelijk- en lichamelijk gehandicapten:

Op donderdag avond 19.00 uur tot 20.00 uur een speciale league voor verstandelijk- en lichamelijk gehandicapten.

Speelavonden

Op dinsdag en woensdag wordt er een trio league (3 spelers) gespeeld. Het seizoen loopt van september t/m mei. We spelen van 20.00 tot 22.00 uur.

Voor deze avonden geldt; een team kan uit meer dan 3 spelers bestaan, maar er spelen er maar  3 tegelijk.

Verder hebben wij op donderdagavond 19.00 tot 20.00 uur een speciale league voor verstandelijk- en lichamelijk gehandicapten. Deze ‘G-League’ heeft op dit moment het maximale aantal spelers. Er is een wachtlijst.

Mocht je interesse gewekt zijn, kom dan eens langs op één van de avonden om de sfeer te proeven en om verdere info te verkrijgen van één van de leden van het bestuur. Je kunt van tevoren mailen naar wedstrijden@bowlingvereniginghuizen.nl om te laten weten dat je langskomt.

Lidmaatschapskosten NBF en Bowlingvereniging Huizen

Bijgewerkt 5 september 2019

De kosten van het lidmaatschap bij de NBF zijn ook op de website van de NBF te vinden.

Lidmaatschap kosten seizoen 2019-2020; vanaf 1 september 2019

NBF Bowling-vereniging Huizen Totaal kosten
Jeugd € 25,50 € 12,00 € 37,50
Senioren 18 t/m 21 jaar € 30,65 € 20,00 € 50,65
Senioren 22 t/m 64 jaar € 35,75 € 20,00 € 55,75
Senioren 65 jaar en ouder € 30,65 € 20,00 € 50,65
G-bowlen € 10,50 € 20,00 € 30,50

Dubbelleden € 11,90 € 20,00 € 31,90
Entreekosten €   3,15 €   2,00 €   5,15
Ledenpas €   5,15 €   2,00 €.  7,15

Baanhuur

Kosten per speelavond per team:

• bij 3 spelers = 3 x € 13 = € 39
  • bij 4 spelers = 4 x € 9,75 = € 39

G-league: € 6,00 per speelavond p.p.